Програма «Про тебе» з Максимом Гольдарбом (Ефір 3, від 7/10/2017)

ТЕМА 1. ЧЕРЕЗ БОРГ ОДНІЄЇ ЛЮДИНИ БЕЗ ГАЗУ ЗАЛИШИЛИСЯ ОДРАЗУ 9 СІМЕЙ

Цілий будинок опинився в «заручниках» у газовиків із Білої Церкви, і лише тому, що в одного зі споживачів, ймовірно, накопичилися борги. «Вибити» гроші представники компанії вирішили своєрідним способом: нібито, самостійно зателефонували до власної служби підтримки та повідомили про витік газу. За адресою прибула аварійна бригада ремонтників – вони завітали фактично до кожної з квартир та перекрили вентель. Зрозуміло, до компанії з заявкою про витік газу ніхто не звертався.

Фахівці «Київобленерго збуту» припинили подачу газу, опломбували трубу і поїхали. А жителі вже другий тиждень змушені готувати їжу на електричних плитках. Кажуть, це подвійний удар, бо за теперішніх цін на електроенергію доведеться сплатити сповна.

Запропонована «Схема дій»

 

1.  Мешканцям будинку по вулиці Фастівська, 28 необхідно направити  ТОВ «Київоблгаз збут» претензію про безпідставне припинення газопостачання, укладену в довільній формі.

2. Укласти акт-претензію, де зазначити підстави та розмір нарахованих збитків. Направити його ТОВ «Київоблгаз збут» поштовим відправленням із позначкою про вручення.

3. Надіслати на адресу НКРЕКП скаргу про неправомірні дії ТОВ «Київоблгаз збут». 

4. Направити скаргу до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України про неправомірні дії ТОВ «Київоблгаз збут».

5. Підготувати скаргу  про неправомірні дії ТОВ «Київоблгаз збут» й надіслати її до Київської обласної державної адміністрації.

6. Звернутися з питанням про зловживання службовим становищем та/або  шахрайство з боку посадових осіб ТОВ «Київоблгаз збут» до Головного управління Національної поліції в Київській області.

7. Направити заяву про зловживання службовим становищем та/або  шахрайство з боку посадових осіб ТОВ «Київоблгаз збут» до Прокуратури Київської області.

8. Окрім запропонованих заходів, вказана проблема може бути вирішена в судовому порядку.

ТЕМА 2.  ЗАХИСТ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ

Шахрайство всеукраїнського масштабу. Покупці однієї з мереж, що продає мобільні телефони та побутову техніку, повідомляють про зухвалий обман. Бізнесмени, фактично, залишили з носом сотні власних клієнтів по всій Україні. Про це свідчать звернення до Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Фахівці структури вже зареєстрували 91 заяву, де, як під копірку, скаржники викладають обставини справи. Вони пояснюють, що, купуючи телефон або техніку в магазинах мережі «АЛЛО», їм нав’язують додаткові послуги з «екстра-заміни» непрацюючого апарату на справний. Для цього необхідно сплатити 10% від вартості покупки, плюс доплатити 250 грн. Користь від підписаних сертифікатів, за словами заявників, нульова.

Запропонована «Схема дій» для споживачів, чиї права порушені внаслідок придбання товару неналежної якості

1. При придбанні товару отримати в місці придбання інформацію про суб’єкта господарювання, який здійснює сервісне (гарантійне) обслуговування товарів. Обов’язково зберігати документи про придбання (чек, квитанцію, гарантійний талон тощо).

2. Якщо таку інформацію не отримали в момент придбання, то отримати її після того, як товар вийшов з ладу, в тому числі, шляхом направлення запиту про надання інформації.

3. Якщо Вам сказали, що товар необхідно направляти поштою або “Новою Поштою” до сервісного центру самостійно (а не через магазин), то до відправлення сфотографуйте товар (так, щоб на фотографії відображалися дата та час) з різних боків на підтвердження факту відсутності механічних ушкоджень.

4. При відправленні товару до сервісного центру попросіть оператора поштового зв’язку оглянути товар та відмітити в супровідних документах про відсутність видимих механічних пошкоджень товару.

5. Якщо здаєте товар до сервісного центру нарочно або передаєте через магазин, також слідкуйте за тим, щоб при оформленні приймання було зазначено, що товар не має механічних ушкоджень. Це мінімізує ризик відмови в гарантійному ремонті з посиланням на те, що товар не працює внаслідок падіння тощо.

6. Якщо сервісний центр, зазначений магазином-продавцем, не працює, або не здійснює гарантійне обслуговування товарів з цього магазину, намагайтесь отримати цьому будь-яке підтвердження (лист, у якому зазначено: “ми не здійснюємо безоплатне гарантійне обслуговування товарів, придбаних в “__________”, але можемо відремонтувати товар за плату”).

7. Зверніться до іншого сервісного центру, який компетентний обслуговувати і ремонтувати відповідний товар конкретного виробника. При цьому, отримуйте документ при здійсненні будь-якої дії в сервісному центрі: здавання товару в ремонт та його огляд при цьому (із зазначенням про відсутність пошкоджень), здійснення оплати ремонту (квитанція до прибуткового касового ордеру, фіскальний чек, платіжне доручення тощо), отримання товару з ремонту (акт виконаних робіт із зазначенням їх вартості, квитанція про отримання тощо). Треба памятати, що вищевказані документи можуть стати доказами у судовій тяжбі з продавцем, тому їх також необхідно вимагати від сервісного центру, та зберігати до вирішення спору.

8. На підставі п.3 ч.1 ст.8 Закону України “Про захист прав споживачів” зверніться до магазину-продавця із вимогою про відшкодування витрат на усунення недоліків товару, до якої долучити копії (жодного разу не оригінали) вищевказаних документів, що підтверджують здійснення ремонту товару та його вартість.

9. У випадку, якщо Ваша вимога не буде задоволена або буде проігнорована, зверніться зі скаргою до територіального управління Держпродспоживслужби (зразок додається). Слід зазначити, що звернення до вказаного органу захисту прав споживачів не є обов’язковим для звернення з позовом до суду, проте може стимулювати продавця-порушника виконувати приписи закону, не чекаючи подання позову.

10. Звернутися із позовом до продавця. Позов подається до суду за місцем проживання споживача. Судовий збір не сплачується. До позову слід додати всі наявні докази, перелічені вище.

Звертаємо увагу! Будь-які звернення (запити, скарги, листи, вимоги тощо) потрібно вручати адресату нарочно (з проставленням отримувачем на другому екземплярі звернення відмітки про отримання) або відправляти рекомендованим листом з повідомленням про вручення та описом вкладення.

* Якщо за результатами огляду/дослідження товару в сервісному центрі виявиться, що товар має істотні недоліки(тобто, недоліки, які не можуть бути виправлені взагалі, або їх усунення займе понад чотирнадцять календарних днів, або він робить товар суттєво іншим), то Ви маєте право звертатися до продавця з вимогою про заміну товар на аналогічний (якщо будете цього бажати) або про розірвання договору і повернення вартості дефектного товару.

У випадку, якщо така вимога не буде задоволена, звертайтеся до суду з позовом про розірвання договору та повернення суми, сплаченої за дефектний товар (додається). Пам’ятайте, що наявність істотних недоліків товару повинна бути підтверджена

ТЕМА 3.  ЖИТЕЛІ БУДИНКУ СУДЯТЬСЯ З ВЛАДОЮ ЧЕРЕЗ ПІДВАЛЬНЕ ПРИМІЩЕННЯ

300 тис. гривень. У таку суму Вінницька міська влада оцінила підвальне приміщення на вулиці Гоголя,2 та одразу вирішила пустити коштовні квадратні метри з молотка. Мовляв, це один зі способів наповнити бюджет. Проте чиновники забули проконсультуватися з жителями будинку, де зібралися продавати нерухомість. Бо ж люди, виявляється, протестують проти намірів міської ради, пояснюючи, що на облаштування підвального приміщення витратили загалом більш як 20 тис. гривень (встановили вентиляцію, замінили комунікаційні мережі, труби холодної води).

Тож, мешканці почали листування з міською радою та мерією, заручилися підтримкою юристів, але справу гальмують у суді першої інстанції. На думку людей, не заглиблюється у питання і поліція: попри написану заяву, розслідувати цей випадок слідчі не поспішають – кажуть, не знають як.