Чи вирішить закон про нові правила паркування і штрафи для водіїв проблеми з порядком на дорогах?

Нові правила паркування і штрафи для водіїв: Президент Порошенко підписав закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів». Про це повідомляє прес-служба глави держави.
Як зазначається, новим законом  передбачено створення механізму залучення до адміністративної відповідальності осіб, за якими зареєстровані транспортні засоби, які порушили правила зупинки, стоянки та парковки. Фіксуватимуться подібні порушення за допомогою систем фото- і відеофіксації.
Приймати рішення про притягнення до відповідальності й тимчасове затримання транспортного засобу будуть уповноважені інспектори з паркування.
Аналіз «Публічного аудиту»
Цей Закон набирає чинності 27.09.2018 року. У пояснювальній записці вказано, що  його метою є впровадження в Україні цивілізованої системи паркування транспортних засобів, заснованої на європейській практиці; збереження  балансу інтересів місцевої громади та автомобілістів.
Закон пропонує внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення та законів України «Про дорожній рух», «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про страхування». Всі запропоновані зміни спрямовані на посилення контролю і підвищення штрафних санкцій за несанкціоновані парковки. Разом з тим потрібно передбачати, що без необхідної альтернативи до посиленого контролю – побудови паркінгів, а також забезпечення злагодженої роботи підприємств з забезпечення паркомісць – нововведення можуть мати навіть зворотну дію. Про це закон замовчує.
Ще за часів мера Черновецького в столиці зробили  спробу посилити умови парковок: автомобілі недобросовісних пакувальників вивозили на евакуатори. Тоді, зі слів водіїв, було доволі багато зловживань – доводилося постійно судитися.
На сьогодні в столиці рівень автомобілізації по Україні є найвищим – понад 350 авто на 1 тис. жителів. За статистикою, тут перебувають 1,2 млн зареєстрованих автомобілів та ще 300 тис. – приїжджих. Та ж статистика свідчить, що столична влада, по-перше, не справляється з наявними на балансі паркомісцями, а по-друге, не в змозі вона технічно забезпечити місто необхідною кількістю паркомісць. Водії також стверджують, що місць для паркування не вистачає – ні в центрі, ні поруч із будинком, тому й доводиться паркуватися з порушеннями.
Основну діяльність з організації паркомісць та наповнення бюджету від платних парковок у Києві здійснює КП «Київтранспарксервіс». Фактично, за підприємством закріплено 39,7 тис. паркомісць, причому, це при щоденному «машинообігу» в 1,5 млн авто. Очевидно, що підприємство не справляється з поставленими завданнями. Так, відповідно до його фінзвітності за 9 місяців 2017 року, доходів від паркування отримано на 15,3 млн грн. Тобто, середнє надходження в день становить 56 тис. грн, а отже, щодня за паркування платять тільки 8 тис. водіїв. Виходячи з фактичної кількості закріплених за підприємством машиномісць, при середній вартості 7,3 грн за паркомісце «Київтранспарксервіс» мав би виручати щодня як мінімум 289,9 тис. грн (39,7 місць × 7,3 грн), або 105,7 млн грн у рік, що майже в 5 разів більше, ніж він отримує на сьогодні.
Крім того, КП від 2015 року демонструє значні збитки. До прикладу,  за 9 місяців 2017 року вони становили 14,5 млн грн. Тому наразі є дуже багато питань до підприємства як щодо збору коштів із паркувальних місць, так і з організації його роботи, що призводить до систематичного недоотримання коштів (як підприємством, так і міським бюджетом).
Якщо говорити про Закон у цілому, то і він має певні правові колізії. Наприклад, не вносяться положення щодо визначення правового статусу інспектора з паркування, не визначаються його повноваження, що вказує на  незавершеність механізму правового регулювання.
Закон вказує, що порушником в разі автоматичної фіксації або фіксації в режимі фотозйомки (відеозапису) транспортного засобу в момент вчинення адміністративного правопорушення буде автоматично вважатися фізична особа, на яку зареєстровано транспортний засіб / керівник юрособи, на яку зареєстровано транспортний засіб / користувач транспортного засобу (якщо про нього внесені відомості до Єдиного державного реєстру транспортних засобів) / особа, яка виконує повноваження керівника юрособи, без доведення його провини. Такі положення суперечать нормам Загальної частини (Ст.  9 і 33) і Ст. 268 Кодексу «Про адміністративні правопорушення», а також Ст. 61 Конституції України.
Незрозуміло також, як штрафуватимуться машини на єврономерах: їх власником, як правило, є фірма-посередник, а не той, хто реально експлуатує авто. Проте таких автівок налічується величезна кількість в кожному українському місті.
Загалом є ризик того, що, як тільки почнуть надходити великі штрафи за парковку, автомобілісти, заручившись підтримкою юристів, просто завалять суди відповідними позовами.