Два основні кроки для стабілізації цін на пальне

Бензин на АЗС продовжує дорожчати. Так, у мережі «Авіас» бензин марки А-92 подорожчав до 27,45 грн/л, А-95 – до 27,95 грн/л, А-95+ – до 28,45 грн/л, а дизпаливо – до 26,00 грн/л.

На станціях «Укрнафти» ціни на бензин А-92 виросли до 27,50 грн/л, А-95 – до 28,00 грн/л, А-95 + – до 28,50 грн/л, дизпаливо – до 26,00 грн/л.

«Публічний аудит» пояснює, якими трьома основними факторами обумовлено стрімке подорожчання світлих нафтопродуктів на вітчизняних АЗС.
  1. Збільшення вартості нафти на світових ринках: січень 2017 – $ 55 за барель, січень 2018 – $ 69,89 за барель. І хоча підвищення вартості нафти не суттєве впливає на український ринок, саме зростання ціни на неї стало додатковим чинником підвищення цін у нашій країні.

  2. Ослаблення національної валюти по відношенню до основних валют. Падіння гривні на кожні 10 коп. зумовлює підвищення вартості літра палива на 8 коп. За новорічні свята гривня «просіла» з 27,7 грн/$ 1 до 28,4 грн/$. Крім того, ставки акцизу на паливо вітчизняні законодавці встановили в євро, чим заклали ризик автоматичного здорожчання бензинів і ДП. Вартість палива на АЗС включає до 40 % податків і зборів (акцизний збір, ПДВ).

  3. Імпортозалежність вітчизняного ринку світлих нафтопродуктів. В Україні до 80 % ринку заповнені імпортними бензинами – це при наявності власних шести нафтопереробних заводів, із яких більш-менш працюють Кременчуцький нафтопереробний завод і Шебелинський газопереробний завод.

Вказані фактори зумовили зростання цін на АЗС у середньому так: бензин – на 5 грн (на 20 %), дизельне паливо – на 4,80 грн (10%). А це автоматично тягне подорожчання продуктів харчування, комунальних послуг, послуг із перевезення пасажирським транспортом, оскільки в собівартість продукції (послуг) у тій чи іншій частці (5–7 %) включаються транспортні витрати, які виробники або продавці закладають у ціну товару (послуг).

Таким чином, як прогнозують у «Публічному аудиті», найближчим часом слід очікувати чергового підвищення цін на продукти харчування, товари й послуги, в тому числі внаслідок подорожчанню нафтопродуктів.

«Для стабілізації цін на пальне Уряд повинен стимулювати власне виробництво, а не нарощувати імпорт; підтримувати українських виробників шляхом податкових та адміністративних преференцій в обмін на нарощення виробництва і стримування цін», – переконаний Максим Гольдарб.

Також, за його словами, необхідно переглянути податкову політику відносно нафтопродуктів, оскільки 40 % податків у структурі їх вартості – це зависокий показник, який неодмінно позначається на всіх товарах і послугах, а, отже, і на кишенях українців.

Facebook
Twitter
Google+
VKontakte