Порошенко заявив про зростання місцевих бюджетів. Чи справді це так?

Порошенко заявив про зростання місцевих бюджетів: за два місяці 2018 року проти минулого року вони збільшилися на 21,3 %. За його словами, така тенденція триває вже кілька років поспіль. 

Президент також додав, що цього року Фонд регіонального розвитку збільшений із 3,5 млрд грн до 6 млрд грн.
Аналіз від «Публічного аудиту»
За даними Казначейства, станом на березень 2017 року доходи місцевих бюджетів за січень–лютий становили 34,2 млрд грн, що на 5,3 млрд грн (+18,3 %) більше аналогічного періоду попереднього року. При цьому виконання плану становило 101,8 %.
Співвідношення доходів місцевих бюджетів (без урахування дотацій та трансфертів) до доходів зведеного бюджету в результаті має становити 21,8 % (у 2017 році було 22,8 %, у 2013му – 23,7 %).
Ці дані доволі прямо вказують на те, що децентралізації як такої немає, а важливим фактором номінального зростання доходів місцевих бюджетів стало прийняття змін до Бюджетного кодексу (у грудні 2017 року), після чого було зменшено вилучення коштів із місцевих бюджетів до державного.
Крім того, основним джерелом доходів (без урахування дотацій і трансфертів) місцевих бюджетів є відрахування ПДФО (59,9 % від податкових відрахувань). Тому збільшення середніх зарплат за підсумками січня–лютого 2018 року становило 27 % (до відповідного періоду 2017 року), і це вплинуло на збільшення бази оподаткування ПДФО.
Однак згадані законодавчі дії призвели до негативних наслідків, а саме: прискореного зростання інфляції (як результат, у відкладених періодах будуть переоцінені бюджетні витрати в бік їх збільшення, що вплине на зростання дефіциту місцевих бюджетів). Так, дефлятор ВВП, який відображає ціновий індекс зміни загального рівня цін на товари й послуги в економіці за підсумками 2017 року становив 22 %.
Слід зазначити, що державний бюджет за І квартал не виконано за доходами. За даними Держказначейства, всі підрозділи ДФС в січні–березні 2018 року зібрали 196,6 млрд грн (податкова – 123,2 млрд грн, митниця – 73,4 млрд грн), у той же час автоматичне відшкодування ПДВ за відповідний період було рівнозначне 33, 7 млрд грн. Як результат, сальдо адміністрування податків органами ДФС склало 162,9 млрд грн – на 6,1 %, або на 10,5 млрд грн, менше від встановлених Мінфіном планових показників.
Загальний фонд держбюджету за січень–березень у розрізі доходів недовиконаний  на 7,2 % – отримано 170,913 млрд грн.
Так, в умовах низьких надходжень до бюджету Мінфін здійснює залучення коштів до державного бюджету через первинне розміщення ОВДП.
За підсумками січня–лютого 2018 року до держбюджету залучено 17,4 млрд грн за розміщеними ОВДП. При цьому термін обігу облігацій на 15,8 млрд менше року, а середньозважена дохідність – 16,27 %, що збільшує боргове навантаження бюджету в майбутніх періодах. Крім того, Міністерство фінансів на аукціоні 20 березня продало облігацій внутрішньої держпозики на 6,366 млрд грн.
Тому виконання дохідної частини ставиться під сумнів – у результаті можливе неконтрольоване зростання бюджетного дефіциту та відповідні негативні наслідки в разі емісійного фінансування бюджетного дефіциту (підвищена інфляція та девальвація).