У бюджеті Києва на 2015 рік профіцит може бути завищено на 500 млн грн, – «Публічний аудит»

Фахівці «Публічного аудиту» детально проаналізували бюджет столиці на 2015 рік і з’ясували, що дохідну частину сформовано з завищеними показниками, тобто реальне перевищення доходів над витратами становить не 1,9 млрд грн, як заявлено, а приблизно 1,4–1,5 млрд грн. Про це повідомляє прес-служба громадської організації.

Так, щонайменше на 200 млн грн завищено показники від податку на доходи фізичних осіб (ПДФО). Як пояснює фахівець «Публічного аудиту» Володимир Тарчинський, від цього податку заплановано отримати 6,58 млрд грн, але більш реальна цифра – 6,36 млрд грн. І це без врахування падіння ВВП по всій країні на 4,3 % (за найоптимістичнішими прогнозами). «У минулому році бюджет столиці отримав 7,98 млрд грн, тобто 50% від усього ПДФО. Із цього року діє бюджетна реформа, за якою має відраховуватися 40% ПДФО, а отже, за показниками 2014 року, йдеться про 6,36 млрд грн», – зазначає незалежний аудитор.

У той же час доходи від податку на прибуток підприємств закладено в сумі 820 млн грн – при тому, що в минулому році було 59 млн грн. «Навіть враховуючи зміни до бюджетного кодексу з перерахуванням до місцевих бюджетів 10 % вказаного податку, отримуємо суму близько 695 млн грн на місцеві бюджети усієї країни, а не лише Києва. Тому незрозуміло, звідки при формуванні бюджету отримано цифру в 820 млн грн», – розповідає фахівець «Публічного аудиту» Володимир Тарчинський.

Разом з тим фахівці «Публічного аудиту» зауважують про певні позитивні зрушення, зокрема, в збільшенні суми надходжень від збору за місця для паркування транспортних засобів (у проекті бюджету – 30 млн грн, у прийнятому бюджеті – 55 млн грн); від реклами (110 млн грн у проекті та 125 млн грн в прийнятому документі). «Це, звісно, позитивні зміни, але неповні. Адже, як показали численні дослідження «Публічного аудиту», 30 млн грн доходу від паркування Київ може отримувати за місяць – як мінімум 360 млн грн у рік. Реклама має давати столичному бюджету щонайменше 200 млн грн», – стверджує Володимир Тарчинський.

Крім того, спеціаліст додає, що незалежний аудит ще у вересні 2014 року надав до КМДА цілий комплекс своїх пропозицій щодо зменшення видаткової частини бюджету (приблизно на 9 млн грн) та наповнення дохідної шляхом оптимізації робочих місць чиновників і продажу вивільнених приміщень у 2015 році (на 500 млн грн). У той же час у бюджеті 2015 року від відчуження майна очікується отримати всього 100 млн грн.

«Зважаючи на все вищезазначене, профіцит бюджету в 1,9 млрд грн – нереальний. І хоча представники столичної влади говорять, що ці кошти підуть на погашення боргів, їх далеко не вистачить. Протягом 2015 року погашенню підлягає 9,5 млрд боргу: $250,0 млн (4,12 млрд грн) – кредит банку «Credit Suisse International» (Великобританія); 875 млн грн – облігації внутрішньої місцевої позики (серії F); 1,9 млрд грн – облігації внутрішньої місцевої позики (серії G); 2,6 млрд грн – облігації внутрішньої місцевої позики (серії Н)», – зауважує керівник «Публічного аудиту» Максим Гольдарб.

До того ж, у цьому році необхідно додатково сплатити ще $14 млн відсотків за єврооблігаціями (розміщені в 2011 році на суму $300 млн – кредитор «Kiev Finance PLC» (Великобританія), процентна ставка 9,375% річних у дол. США, термін погашення – 2016 рік).

«Оскільки у бюджеті Києва 2015 року на погашення боргів закладено лише 1,9 млрд грн, або близько 20% від загальної суми, Київська міська рада може знову піти минулорічним шляхом, покриваючи поточні борги за рахунок нових. Проте столичні керманичі мають розуміти, що нова емісія облігацій внутрішньої місцевої позики або подовження терміну погашення поточних облігацій, як сніжний ком, лише збільшуватимуть столичний борг, за який у будь-якому випадку розраховуватися доведеться», – резюмує Максим Гольдарб.