Як Київ готувався до снігопаду?

Сильний снігопад паралізував рух транспорту в Києві, через що на комунальні служби має лягти додаткова відповідальність за належне прибирання снігу. Як засвідчує дослідження ГО «Публічний аудит» «Аналіз стану підготовки шляхового господарства столиці до зимового періоду», запасів солі в Києві є менше половини від мінімальної потреби і цих об’ємів може не вистачити на увесь зимовий період. Про це повідомляє прес-служба громадської організації.

«Станом на початок грудня 2014 р. було заготовлено 60,8 тис. тон солі, тоді як відповідно до нормативів столиці необхідно приблизно 143 тис. тон («Київавтодор» використовує 16,5 г солі на м2 проїзної частини, а площа дорожнього покриття приблизно становить 8,7 млн кв. м. Якщо врахувати великі витрати на обробку дорожнього покриття, які були зроблені протягом листопада-грудня 2014 року, в лютому заготовлених об’ємів може не вистачити», – йдеться в дослідженні «Публічного аудиту».

1

Районні шляхово-експлуатаційні управління Києва (ШЕУ) під час закупівлі солі в 2014 році неефективно використали близько 2,1 млн грн. «Ми провели моніторинг цін і встановили, що наразі сіль технічну можна придбати за 452 грн/тонну – без врахування відтермінування платежу та доставки. У той же час ШЕУ Деснянського району закупило сіль за 475 грн/тонну, Подільського – 500 грн/тонну, Оболонського та Шевченківського – 522 та 525 грн/тонну відповідно», – акцентує фахівець «Публічного аудиту» В. Тарчинський.

2

Крім того, аналітики «Публічного аудиту» зауважували про можливий дефіцит техніки в «Київавтодору». Так, у листопаді 2014 було проведено три процедури закупівель 32-х спеціальних автомобілів (солерозкидувачів і комбінованих автомобілів) та 11 тракторів, однак цієї кількості замало.

Тож, дослідження «Публічного аудиту» вказує на загрозу успішного проходження зимового періоду та на недостатнє забезпечення комунальних підприємств Києва необхідними ресурсами, що дається взнаки тепер. «Сіль було б раціональніше закуповувати через рамкову угоду, що допомогло б уникнути розбіжностей у цінах. Зокрема, «Київавтодор» міг би запропонувати укласти угоду постачальникові солі ШЕУ Деснянського та Подільського районів (вони закуповували сіль по 475 грн за тонну). У такому випадку вдалося б зекономити 1,3 млн грн, а це додаткові 2,7 тис. тон солі, що майже рівноцінно обсягам закупівель Печерського району (3 тис. тон)» , – резюмується в дослідженні.