Дослідження соціально-економічних змін у Миколаївській області за період 2014–2017 рр.

Протягом останніх чотирьох років в Україні тривають «реформи», які не оминули жодної галузі життя громадян й торкнулися кожної родини. Це термін, за який можна повністю реформувати економічні, соціальні, правоохоронні та інші процеси в країні.

За допомогою офіційних статистичних даних проаналізуємо реальні результати реформ на прикладі Миколаївської області. Адже політики регулярно звітують про економічні успіхи, зростання добробуту громадян, соціальний захист, боротьбу з корупцією та злочинністю, прозорість і відкритість влади. Проте чи насправді це так?

У цьому дослідженні наведено динаміку змін демографічної ситуації у Миколаївській області; показників зайнятості та безробіття; доходів місцевих жителів (здійснено порівняння середньої реальної заробітної плати, номінальної та реальної, і так само пенсій). Крім того, вивчено, як змінювалися ціни на всі соціально значущі товари. На фоні цього проілюстровано, наскільки стрімко підвищилися тарифи на житлово-комунальні послуги за останні три роки. Наприкінці також проаналізовано, яка криміногенна ситуація склалася на території регіону.

Документ підготовлено на основі інформації, офіційно оприлюдненої Державною службою статистики України, Головним управління статистики у Миколаївській області, обласною прокуратурою, НКРЕКП.

І. ДЕМОГРАФІЧНА СИТУАЦІЯ


ІІ. ЗАЙНЯТІСТЬ ТА БЕЗРОБІТТЯ

ІІІ. ДОХОДИ

ІV. ЦІНИ НА СОЦІАЛЬНО ЗНАЧУЩІ ТОВАРИ

М’ясо та м’ясні вироби

Хліб

Борошно, крупи, макаронні вироби, цукор

Олія та яйця

Молоко та молочні вироби 

ОвочіПальне

V. ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИТарифи VI. КРИМІНОГЕННА СИТУАЦІЯ 

ВИСНОВКИ

  1. За період 2014–2017 років населення Миколаївської області скоротилося на 27 076 осіб. Негативна демографічна тенденція викликана в першу чергу критично низьким рівнем життя населення та суттєвим погіршенням криміногенної ситуації в області.
  2. Стрімка динаміка росту злочинності в області зумовлена рекордним скороченням зайнятого населення за 2014–2017 роки (на 42 600 осіб), зростанням кількості безробітних (на 30 %) та скороченням кількості штатних працівників підприємств, установ та організацій Миколаївської області (на 12 %).
  3. Значне зниження рівня життя населення області, крім росту безробіття, пов’язане зі стрімким зменшенням реальних доходів: середньої заробітної плати – в 1,8 рази $ 440 до $ 246) та середньої пенсії – в 2,1 рази $ 173 до $ 82) на фоні шаленого росту цін на соціально значущі товари (100300 %) і тарифів на житлово-комунальні послуги (200600 %).
  4. За останні чотири роки кожен із працюючих мешканців Миколаївської області втратив за рахунок знецінення заробітної плати в середньому по $ 9 768. Загальні втрати працюючих мешканців Миколаївської області за рахунок знецінення заробітної плати за чотири роки становили понад 4,8 млрд.
  5. За останні чотири роки кожен із пенсіонерів Миколаївської області втратив за рахунок знецінення пенсії в середньому по $4 700. Загальні втрати пенсіонерів Миколаївської області за рахунок знецінення пенсії за чотири роки становили понад $ 1,5 млрд.
  6. Окрім катастрофічного падіння доходів населення, значно погіршилася ситуація в Миколаївській області і зі своєчасною виплатою заробітних плат. Борги по зарплаті за період 2014–2017 років збільшились на 130 % – із 45,6 млн грн станом на початок 2014 року до 103,6 млн на кінець 2017 року.
  7. Викликаний антисоціальною політикою дисбаланс між доходами та необхідними для існування людини витратами призвів до зростання боргів за житлово-комунальні послуги на 176% – із 215 млн грн на кінець 2014 року до 594,5 млн грн на кінець 2017 року, а також рекордного росту заборгованості бюджету перед надавачами житлово-комунальних послуг (за субсидіями) у 106 разів – із 4,4 млн грн до 465,5 млн грн.

ПРОПОЗИЦІЇ

  1. Термінове проведення повної та справедливої індексації доходів населення за період 2014–2017 років, за результатами якої середня заробітна плата по Миколаївській області на січень 2018 року має становити 12 628 грн, а середня пенсія – 4 861 грн на місяць.
  2. Невідкладне двократне зниження тарифів на житлово-комунальні послуги шляхом зменшення податкового навантаження в структурі вартості газу, впровадження прозорого механізму моніторингу сфери енергетики та комунальних послуг, спрямування українського газу на задоволення потреб населення та посилення відповідальності монополій за неякісні послуги.
  3. Негайне відновлення державного регулювання та контролю цін на соціально значущі товари й послуги.
  4. Відсторонення від займаних посад та притягнення до відповідальності (у т. ч. кримінальної) посадових осіб органів державної влади та місцевого самоврядування, дії або бездіяльність яких призвели до суттєвого погіршання рівня життя населення Миколаївської області у 2014–2017 роках: зростання безробіття та злочинності, падіння рівня доходів громадян та скорочення чисельності зайнятих осіб, збільшення рівня тарифів на житлово-комунальні послуги та цін на соціально значущі товари.