Дослідження столичних проблем: поводження з побутовими відходами

Обсяги побутових відходів, що утворюються на території житлового фонду комунальної власності територіальної громади Києва та приватного сектора столиці становлять 3,8 млн куб. м, або 760 тис. тонн у рік; на території підприємств, організацій та установ – близько 2 млн куб. м, або 340 тис. тонн. Загальний обсяг побутових відходів, що утворюються в Києві, сягає близько 1,1 млн тонн.

Щоденно з Києва вивозиться близько 20,0 тис. куб. м, або 3,5 тис тонн сміття (твердих побутових, роздільно зібраних, великогабаритних, будівельних відходів).

Відходи вивозяться до місць захоронення та знешкодження, а саме:

  • полігону твердих побутових відходів № 5 ПрАТ «Київспецтранс»;
  • полігону великогабаритних та будівельних відходів № 6 ПрАТ «Київспецтранс»;
  • сміттєспалювального заводу «Енергія» ПАТ «Київенерго»;
  • сміттєзвалищ Київської області (Бориспільський, Бородянський, Броварський, Васильківський райони).

Окреме питання – збір твердих побутових відходів. Контейнери для сміття, які використовуються на сьогодні, мають неестетичний вигляд, займають багато місця, а мешканці часто скаржаться на неприємний запах із них.

Тому в столиці почали встановлювати підземні контейнери для твердих побутових відходів. Наразі в центрі міста облаштовують 50 таких контейнерів. Перші підземні сміттєві баки встановили на Пейзажній алеї. До кінця року їх кількість обіцяють збільшити до 300 одиниць, а наступного року – до тисячі.

Причини:
  • відсутність комплексів із переробки твердих побутових відходів;
  • відсутність потужностей із сортування ТПВ у достатній кількості;
  • недосконалість системи накопичення, збору та переробки відходів;
  • відсутність достатньої кількості контейнерів для роздільного збору відходів;
  • незадовільний стан парку сміттєвозів;
  • відсутність утилізації відходів зеленого господарства.

«Публічний аудит» проаналізував ситуацію з проведенням заходів у рамках  попередньої Програми поводження з побутовими відходами у м. Києві на 2010–2015 роки (далі – Програма), затвердженої рішенням Київської міської ради від 8 липня 2010 року № 996/4434.

Так, метою Програми було створення умов, які б сприяли забезпеченню повного збору, перевезення, утилізації та захоронення побутових відходів, а також обмеження їх шкідливого впливу на природне навколишнє середовище й здоров’я людини; розширення і модернізація наявних потужностей зі збору, переробки та захоронення побутових відходів, створення ефективної системи управління у сфері поводження з відходами.

Програма передбачала вирішення таких основних завдань:

– забезпечити мінімальне утворення та зменшити кількість захоронення побутових відходів шляхом використання нових сучасних високоефективних методів їх збору, перевезення, зберігання, переробки, сортування й утилізації;

– розширення потужностей зі збору, заготівлі відходів, їх використання як вторинної сировини в господарській діяльності;

– оновлення контейнерного господарства та парку сміттєвозів, облаштування контейнерних майданчиків;

– впровадження роздільного збору побутових відходів;

– створення потужностей із переробки та утилізації побутових відходів;

– створення нових та модернізація наявних полігонів для захоронення відходів за сучасною передовою технологією;

– удосконалення нормативно-методичного, організаційного, інформаційного та іншого забезпечення сфери поводження з побутовими відходами;

– забезпечення контролю за наявними та закритими полігонами побутових відходів для запобігання шкідливому впливу на довкілля та здоров’я людини, рекультивацію земельних ділянок після закриття полігонів;

– створення умов для ефективного використання побутових відходів як матеріальних ресурсів та промислового впровадження комплексної переробки й утилізації їх ресурсоцінних компонентів;

– забезпечення впровадження механізованого сортування побутових відходів із вилученням ресурсоцінних компонентів, переробкою їх на матеріали та вироби;

– організація збору та переробки великогабаритних побутових відходів, використаних електропобутових приладів із вилученням із них ресурсоцінних матеріалів;

– створення в Києві та Київській області єдиного узгодженого механізму збору, перевезення, розміщення, утилізації та захоронення побутових відходів;

– забезпечення передбаченими законодавством заходами координації дій міських та обласних органів місцевого самоврядування, у т. ч. шляхом створення узгодженої локальної нормативної бази у сфері поводження з побутовими відходами в Києві та Київській області.

Джерела фінансування заходів Програми:

  • кошти державного бюджету, передбачені на реалізацію Закону України «Про загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009–2014 роки»;
  • кошти місцевого бюджету, в тому числі місцевого фонду охорони навколишнього природного середовища;
  • кошти підприємств (передусім житлово-комунального господарства) відповідно до програм їх розвитку, затверджених органом місцевого самоврядування м. Київ;
  • гранти, кредити міжнародних організацій, благодійні внески;
  • іноземні інвестиції та кошти юридичних і фізичних осіб, що залучаються шляхом приватизації комунальних підприємств, фінансового лізингу з залученням виробників обладнання або енергосервісних компаній, передачі об’єктів житлово-комунального господарства в управління, оренду, концесію;
  • кредити вітчизняних комерційних банків.

Очікувані результати:

Запровадження методу поводження з побутовими відходами (далі – ПВ), заснованому на сміттєсортуванні та брикетуванні залишків ПВ, непридатних до подальшого використання, з їх подальшим захороненням на спеціальному полігоні, що, зокрема, мало дозволити:

– повертати 40 % ПВ до використання в народному господарстві як цінну сировину (рециклінг);

– зменшити обсяги захоронення відходів;

– подовжити корисний термін дії полігону;

– економити землі.

Виконання Програми за 2010–2015 роки

Фінансування

з/п

Рік Планові обсяги фінансування, тис. грн Фактичні обсяги фінансування, тис. грн
Усього у тому числі за рахунок Усього у тому числі за рахунок
державного

бюджету

бюджету

м. Києва

коштів небюджетних джерел державного

бюджету

бюджету

м. Києва

коштів небюджетних джерел
1. 2010 201472,5 - 146550,0 54922,5 7717,13 - 662,5 7054,63
2. 2011 277992,7 - 130211,4 147781,3 14750,4 - 675,4 14075,0
3. 2012 1070906,8 - 149335,0 921571,8 5582,5 - 5397,2 185,287
4. 2013 1399120,0 - 85225,0 1313895,0 12798,6 - 12798,6
5. 2014 937007,0 - 16540,0 920467,0 13733,5 - 9986 3747,5
6. 2015 34055,2 - 10140,0 23915,2 24141,7 - 5946,3 18195,4

ЗА РОКАМИ:

2010

  • перевізниками відходів було придбано 26 одиниць спецавтотранспорту на загальну суму 7,05 млн грн;

  • за проведеними торгами не профінансовано з загального фонду міського бюджету видатки в обсязі 4,7 млн грн на придбання контейнерів для роздільного збору відходів;

  • в рамках інформаційного забезпечення КП «Київкомунсервіс» виготовлено та розміщено відеопродукцію, виготовлено 4 тис. плакатів та листівок зі збору побутових відходів для проведення роз’яснювальної роботи серед мешканців міста;

  • протягом року проведено тематичні тренінги з питань роздільного збору побутових відходів у навчальних закладах;

  • проведено науково-практичний семінар із питань поводження з побутовими відходами з методистами середніх навчальних закладів міста на базі КП «Київський Будинок природи»;

  • розпочато створення міської інформаційної бази даних щодо поводження з побутовими відходами;

  • на реалізацію проекту «Реконструкція та модернізація технологічного комплексу підготовки, переробки та знешкодження фільтраційних вод полігону ТПВ №5 в с. Підгірці» для виконання заходів із будівництва, технічного переоснащення, реконструкції, рекультивації, утримання території полігонів побутових відходів витрачено 662,5 тис. грн.

2011

  • приватні підприємства-перевізники побутових відходів придбали 12 сміттєвозів; оновлено та модернізовано 93 одиниць автотранспорту для збору та вивезення побутових відходів на загальну суму 14 млн грн (кошти приватних підприємств);

  • на проект «Розробка схеми санітарного очищення м. Києва» з метою повного обліку та опису функціонуючих, закритих та законсервованих місць видалення відходів, їх якісного і кількісного складу, а також здійснення контролю за впливом відходів на навколишнє природне середовище та здоров’я людини, визначення місць для збирання та компостування опалого листя, будівництва сміттєспалювального та сміттєсортувальних заводів, визначення об’єктів поводження з тваринами (притулки для тварин, кладовища) виділено планових асигнувань у сумі 2,6 млн грн, виконано робіт на суму 1,5 млн грн, профінансовано на рівні 200 тис. грн;

  • виділено на придбання контейнерів для роздільного збору побутових відходів 4,7 млн грн, профінансовано на рівні 475,4 тис. грн;

  • за Програмою «Реконструкція та технічне переоснащення полігону твердих побутових відходів № 5 у с. Підгірці Обухівського району Київської області» передбачено кошти в сумі 187 тис. грн, розроблено проект «Укріплення дамб на полігоні № 5», виконано робіт на 187 тис. грн, роботи не профінансовано.

2012

  • на придбання контейнерів для роздільного збору побутових відходів передбачено 4,3 млн грн, профінансовано – 825 тис. грн (за контейнери, придбані в 2011 році);

  • продовжено роботи за проектом «Розробка схеми санітарного очищення міста Києва», передбачено планових асигнувань на 2,4 млн грн, профінансовано – 800 тис. грн;

  • передбачено кошти в сумі 150 тис. грн на розробку окремого розділу «Схеми санітарного очищення міста Києва», а саме «Порядок організації збору від населення небезпечних відходів в частині побутових (хімічні джерела струму, ртутні люмінесцентні лампи, високотехнологічне сміття та інше) та подальшої його утилізації», роботи виконано, виконавцю – Державному підприємству «Науково-дослідний та конструкторсько-технологічний інститут міського господарства» перераховано кошти обсягом 145 тис. грн;

  • на реконструкцію та технічне переоснащення полігону твердих побутових відходів № 5 в с. Підгірці ПАТ «Київспецтранс» заплановало освоїти 309,8 тис. грн, профінансовано – 463 тис. грн (включаючи борги за попередні періоди);

  • перераховано 1,4 млн грн ПАТ «Київспецтранс» за придбану техніку в минулі роки;

  • на реконструкцію заводу «Енергія» ПАТ «Київенерго» профінансовано на 585,9 тис. грн;

  • в рамках реконструкції та будівництва, організації експлуатації стаціонарних громадських туалетів проведено капітальний ремонт п’яти громадських вбиралень стаціонарного типу до Євро-2012 на суму 1,1 млн грн;

  • у рамках інформаційного забезпечення реалізації Програми КП «Київкомунсервіс» за власні кошти розміщено соціальну рекламу на суму 15 тис. грн, а також були виготовлені та поширені інформаційні матеріали з питань впровадження роздільного збору відходів на суму 170,3 тис. грн.

2013

  • з метою впровадження системи роздільного збору побутових відходів у столиці КП «Київкомунсервіс» провадилася інформаційна кампанія – виготовлено та поширено поліграфічні рекламні й методичні матеріали з питань роздільного збору відходів, розміщено соціальну рекламу в метрополітені, проведено 210 спеціальних тренінгів для різних вікових груп;

  • в рамках інформаційно-просвітницького проекту «Обери чисте майбутнє» відбулося відкриття серії спеціалізованих заходів для освітян із тематики поводження з відходами в столиці;

  • проведено окремі навчальні тренінги для представників громадських організацій;

  • КП «Київкомунсервіс» провело щорічний міський конкурс «Обери чисте майбутнє»;

  • на організацію та проведення тематичних лекторіїв, тренінгів із питань поводження з відходами за рахунок коштів Київського міського фонду охорони навколишнього природного середовища перераховано підрядним організаціям 57,1 тис. грн;

  • за рахунок коштів Київського міського фонду охорони навколишнього природного середовища КП «Київкомунсервіс» закуплено спецавтомобіль для миття контейнерів на суму 1,9 млн грн;

  • з бюджету Києва на закупівлю скриньок для сміття виділено 1 млн грн по 100 тис. грн кожному району;

  • з метою впровадження комплексної системи санітарної очистки завершено розробку «Схеми санітарного очищення міста Києва», зі столичного бюджету виділено 1,6 млн грн;

  • за рахунок коштів Київського міського фонду охорони навколишнього природного середовища профінансовано роботи на полігоні ПАТ «Київспецтранс» «Реконструкція та технічне переоснащення полігону твердих побутових відходів № 5 в с. Підгірці» на суму 6,7 млн грн;

  • за проектом «Модернізація та відновлення функціонування системи очистки стічних вод «Rochem UF – Systeme GmbH» на полігоні твердих побутових відходів № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області» виконано та профінансовано робіт на суму 419,8 тис. грн;

  • здійснено оплату в сумі 44,2 тис. грн ТОВ «Екопрон-Юг» за розробку проекту «Будівництво системи хімічного очищення димових газів на філії «Завод “Енергія”» ПАТ “Київенерго”»;

  • проведено капітальний ремонт двох громадських вбиралень стаціонарного типу на суму 863,8 тис. грн.

2014

  • профінансовано за проектом «Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області» роботи на суму 9,9 млн грн;

  • приватні підприємства-перевізники побутових відходів придбали за власні кошти 10 одиниць техніки (сміттєвозів) на загальну суму 3,7 млн грн;

  • поширено поліграфічні рекламні та методичні матеріали з питань роздільного збору відходів, розміщено рекламу в метрополітені, проведено 152 спеціальні тренінги для різних вікових груп; організовано міський конкурс дитячої та юнацької творчості «Обери чисте майбутнє», інші загально-просвітницькі заходи на різних рівнях.

2015

  • задля того, щоб забезпечити створення й поширення видавничої продукції природоохоронного спрямування (книги, тематичні альбоми, листівки, буклети, плакати тощо), виділено кошти з Київського міського фонду охорони навколишнього природного середовища в обсязі 300 тис. грн;

  • у житловій забудові міста розміщено 12 967 контейнерів для побутових відходів, із них 3257 контейнерів –для роздільного збору відходів; профінансовано на 647,8 тис. грн, придбано 108 контейнерів ємністю 1,1 м3;

  • підприємства-перевізники закупили 880 контейнерів для збору відходів на суму 5,1 млн грн; КП «Київкомунсервіс» взяло в оренду 160 контейнерів для роздільного збору відходів об’ємом 3,5 м куб. на 5 років;

  • ТОВ «Фірма “Володар Роз”» придбало вісім сміттєвозів за власні кошти, зношеність спецавтотранспорту в середньому – 57 %;

  • за проектом «Реконструкція та технічне переоснащення полігону ТПВ № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області» на об’єкті виконані роботи зі встановлення каналізаційних насосів КНС-1 для перекачки фільтрату й роботи з улаштування дренажної системи в тілі дамби на суму 1,1 млн грн;

  • проведено роботи з модернізації та відновлення функціонування системи очистки стічних вод «ROCHEM UF-Sisteme GmbH» на полігоні № 5 у с. Підгірці на суму 3,2 млн грн.
Висновки за Програмою
         За 6 років дії Програми з запланованого фінансування в сумі 2067,5 млн грн фактично профінансовано 64,5 млн грн (всього – 3 %).

фін програми

У цілому виконання Програми у 2010–2015 роках є незадовільним.

Із основоположних рішень у технології збору відходів Програма передбачала двоконтейнерну систему збирання відходів із можливістю встановлення окремих контейнерів для більш глибокого відсортовування відходів; визначала необхідність ліквідації сміттєпроводів; передбачала європейський тип контейнерів з кришкою, що обмежує потрапляння вологи всередину контейнерів.

За результатами Програми жоден із запланованих заходів не було реалізовано в повному обсязі або не реалізовано взагалі.

Фактично, Програму зведено до просвітницьких заходів (це можна було б  реалізувати і силами Департаментів освіти і науки, молоді та спорту та суспільних комунікацій КМДА без її затвердження) та ремонту вбиралень.

Крім того, у рамках реалізації Програми було витрачено 23,5 млн грн на полігон №5 у Підгірцях ПАТ «Київспецтранс». Вказане підприємство частково комунальне (місту належить 51 %), але протягом останніх трьох років воно є збитковим – відповідно, дивіденди місту не виплачуються, а діяльність власне полігону через порушення екологічних норм призупинялась відповідною інспекцією.

Крім того, виконання Програми незадовільне не тільки з причини неналежного фінансування, а й через розгалуженість завдань, недостатній аналіз наявних ресурсів при її затверджені, багатоспекторні очікувані результати. При цьому слід зазначити, що на 116 працівників відповідального за Програму Департаменту ЖКГ витрачено за 2013–2015 роки близько 40 млн грн, або половину коштів, що були спрямовані на реалізації Програму за 4 роки. 

Так, в одній Програмі було передбачено зменшення утворення відходів, започаткування їх роздільного збору, збільшення переробки над захороненням, модернізація полігонів, забезпечення сортування тощо.

Доцільніше було б досягати встановлених цілей поетапно, визначаючи різних відповідальних осіб за кожне завдання.

Також у рамках Програми витрачено 3 млн на ремонт вбиралень та на закупівлю вуличних урн для сміття, що нею не передбачено. Із цього можна зробити висновок про нецільове використання коштів за Програмою.

Нові завдання у сфері санітарного очищення міста

З огляду на вищеописану ситуацію у сфері санітарного очищення міста невирішеними залишилися  питання місць захоронення та знешкодження відходів:

  • полігон № 6 (великогабаритні та будівельні відходи):
    1) необхідність розширення площі складування відходів та будівництво третьої черги;
    2) відсутність переробки великогабаритних відходів, що надходять на полігон;
  • полігон № 5 (змішані тверді побутові відходи):
    1) змонтоване на полігоні обладнання для очищення фільтрату за своїми технологічними та технічними характеристиками не забезпечує вирішення проблеми очищення всіх обсягів накопиченого на полігоні та поточного обсягу фільтрату;
    2) майже вичерпано ресурс захоронення.

Враховуючи завершення терміну виконання Програми поводження з твердими побутовими відходами в місті Києві на 20102015 роки в рамках Комплексної цільової програми підвищення енергоефективності та розвитку житлово-комунальної інфраструктури для Києва на 2016–2020 роки, передбачено окрему підпрограму щодо санітарного очищення міста.

Планове ресурсне забезпечення підпрограми санітарного очищення міста  на час прийняття комплексної Програми виглядало таким чином.

Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації підпрограми Всього,

тис. грн

у тому числі, за роками

(тис. грн)

2016 2017 2018 2019 2020
7177548,00 368902,00 2321559,00 2253514,00 2203997,00 29576,00


Реалізація заходів підпрограми
«Санітарне очищення міста» протягом 2016 року

Планові обсяги фінансування
(млн грн)
Фактичні обсяги фінансування
(млн грн)
Результативні показник виконання
Будівництво системи хімічного очищення димових газів на філіалі «Завод «Енергія ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» 282,2 0
Реконструкція та технічне переоснащення полігону твердих побутових відходів № 5 21,8 0,1 Будівельні роботи на об’єкті призупинено
Забезпечення житлової та громадської забудови контейнерами для роздільного збирання цінних компонентів побутових відходів 3,6 0,8 Відремонтовано 375 контейнерів, встановлено 337 нових
Капітальний ремонт, реконструкція, організація експлуатації стаціонарних громадських туалетів, будівництво 2,7 1,7 Капітальний ремонт 5 громадських вбиралень стаціонарного типу
Заходи з організації впровадження нових технологій поводження з побутовими відходами 10 0,03 3 нових контейнери для збирання небезпечних відходів
Оновлення парку автотранспорту зі збирання та вивозу побутових відходів 10 23,2 Придбано 37 одиниць, 1 сміттєвоз для збирання побутових відходів безконтейнерним способом
Забезпечення житлової та громадської забудови контейнерами для збирання ТПВ 5 7,1 7661 нових, орендованих та відремонтованих контейнерів
Всього 335,3 32,93

саночищ

Основний захід вказаної підпрограми «Будівництво системи хімічного очищення димових газів на філіалі «Завод “Енергія”» ПАТ “КИЇВЕНЕРГО”», фінансування якого має становити 84 % від усього бюджету вказаної підпрограми, так і не було виконано, тому низький і загальний рівень освоєння коштів – всього 10 % від плану. Причина та ж, як і в усіх невиконаних програм за участю ПАТ «Київенерго» – арешт коштів підприємства.

Крім того, за рахунок коштів міського бюджету не були проведені роботи на полігоні ТПВ № 5 у с. Підгірці, оскільки не отримано експертного висновку.

Загалом за вказаною підпрограмою отримано результати тільки в плані закупівель нових контейнерів для збору сміття; відремонтовано п’ять громадських вбиралень.

Наведені загальні показники вказують на продовження невдалих тенденцій попередніх років – недофінансування програм залишається нормою.

Так, загальний рівень фінансування підпрограми згідно з планом – 335,3 млн грн, фактично профінансовано тільки 32,93 млн грн, або 9 %.

Стосовно фінансування за рахунок міського бюджету, слід визнати, що результати вкрай низькі (майже нульові) – з запланованих 115,7 млн грн профінансовано тільки 3,5 млн грн, або 3 %.

Зважаючи на вищенаведене, слід констатувати, що виконання вказаної підпрограми провалено.

Для вирішення ситуації протягом 2017 року треба терміново Департаменту житлово-комунальної інфраструктури та ПАТ «Київенерго» вирішувати питання щодо джерел фінансування запланованих ще на 2016 рік робіт на заводі «Енергія», переглядати план фінансування на 2017 рік для виконання нереалізованих заходів.  

Результати виконання підпрограми в І кварталі 2017 року

Планові обсяги фінансування
(млн грн)
Фактичні обсяги фінансування
(млн грн)
Результативні показники виконання
Будівництво системи хімічного очищення димових газів на філіалі «Завод «Енергія ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» 43,7 0
Реконструкція та технічне переоснащення полігону твердих побутових відходів № 5 21,8 0 Будівельні роботи на об’єкті призупинено, проходження проектом експертизи
Забезпечення житлової та громадської забудови контейнерами для роздільного збирання цінних компонентів побутових відходів 3,6 0,2 Відремонтовано 59 контейнерів, встановлено 340 нових/орендованих
Капітальний ремонт, реконструкція, організація експлуатації стаціонарних громадських туалетів, будівництво 2,3 0 Укладено договори на капітальний ремонт 2 громадських вбиральнь
Заходи з організації впровадження нових технологій поводження з побутовими відходами 10 0 Відсутність фінансування
Оновлення парку автотранспорту зі збирання та вивозу побутових відходів 10 4,2 Придбано 4 сміттєвоза, 9 орендовано
Забезпечення житлової та громадської забудови контейнерами для збирання ТПВ 5 1,3 2443 нових, орендованих та відремонтованих контейнерів
Всього 96,4 5,7

очищ міста

Загалом підбивати підсумки  виконання підпрограми буде можливим за результатами року, але темпи фінансування й реалізації заходів на сьогодні дуже низькі: з планових витрат у сумі 96,4 млн грн профінансовано лише 5,7 млн грн, або 5 %.

Як було і в минулому році, план виконується лише за закупівлями та оснащенням міста новими типами контейнерів для збору ТПВ.

Невирішеними  залишаються проблеми:

  • реконструкції та модернізації заводу «Енергія» ПАТ «Київенерго» (будівництво системи хімічного очищення димових газів, модернізації паропроводів, встановлення парових турбін, будівництво сортувальної лінії та лінії з перероблення харчових (органічних відходів);

  • будівництво чотирьох комплексів (заводів) із переробки/сортування твердих побутових відходів у правобережній та лівобережній частинах міста, які повинні включати набір процесів для оптимізації логістики, а також мати можливість компенсації збиткових процесів за рахунок більш прибуткових, а також бути спрямованими на мінімізацію захоронення відходів на полігонах;

  • реконструкції та технічного переоснащення полігону твердих побутових відходів № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області;

  • рекультивації першої черги полігону ТПВ № 5 в с. Підгірці Обухівського району Київської області та полігону ТПВ № 1 в с. Пирогів.

Виходячи з наведеного плану та фактично виконаних об’ємів робіт, виконання підпрограми за результатами І кварталу слід визнати незадовільним.

ВИСНОВКИ
  • Основна причина невиконання планових заходів підпрограми – недофінансування як із міського бюджету, так і за рахунок інвестиційних коштів.

  • За 6 років дії Програми (з 2010 по 2015 рр.) із запланованого фінансування у сумі 2067,5 млн грн фактично профінансовано лише 64,5 млн грн (всього 3 %).

  • У 2016 році нову підпрограму «Санітарне очищення міста» з планових 335,3 млн грн профінансовано тільки на 9 % (32,93 млн грн).

  • Невдалі тенденції продовжились і в І кварталі 2017 року: з планових витрат у сумі 96,4 млн грн профінансовано лише 5,7 млн грн, або 5 %.

  • З планових заходів виконання спостерігається лише за закупівлями та оснащенням міста новими типами контейнерів для збору ТПВ.

  • Найбільші завдання щодо зміни підходу до сортування, переробки ТПВ не реалізовуються.
РЕКОМЕНДАЦІЇ
  1. Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту перевірити ефективність використання коштів міського бюджету при реалізації підпрограми «Санітарне очищення міста» протягом 2016–2017 років на суму 38,6 млн грн, особливу увагу приділити закупівлі контейнерів.

  2. Департаменту житлово-комунальної інфраструктури взяти на контроль строки виконання проектних робіт за проектом «Реконструкція та технічне переоснащення полігону твердих побутових відходів № 5», щоб завершити їх у максимально стислі строки, провести відповідні конкурси з обрання підрядних організацій відповідно до вимог чинного законодавства. Крім того, забезпечити фактичне виконання робіт із урахуванням нереалізованих завдань 2016 року.

  3. Департаменту економіки та інвестицій, Департаменту житлово-комунальної інфраструктури розглянути можливість реалізації проектів будівництва системи комплексів (заводів) із переробки ТПВ за рахунок залучення інвесторів у рамках міської ініціативи, оскільки вказаний захід у рамках підпрограми силами ПАТ «Київенерго» не реалізовується.

  4. Департаменту фінансів, Департаменту житлово-комунальної інфраструктури забезпечити фінансування заходів щодо облаштування житлової та громадської забудови контейнерами для роздільного збирання цінних компонентів побутових відходів відповідно до плану.

  5. Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту забезпечити перевірку ефективності витрачання коштів на передбачені заходи на усіх стадіях – від планування витрат до приймання фактично виконаних робіт.

 

ГО «Публічний аудит»