Чинне законодавство в частині регулювання тарифів на теплопостачання, так само, як і вся система житлово-комунального господарства в Україні, перебуває у стані хаосу. З повним текстом дослідження Ви можете ознайомитись тут: http://publicaudit.com.ua/reports-on-audit/normatyvno-pravove-reguluvannya-pytan-vstanovlennya-taryfiv-na-gytlovo-komynalni-poslygy-v-ukraini/
Нами опрацьовано норми Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Положення про НКРЕКП. Ми прийшли до невтішного висновку, що хоч формально органи місцевого самоврядування й уповноважені встановлювати тарифи на житлово-комунальні послуги, однак перелік суб’єктів, на які ці правомочності поширюються, значно обмежено. Зокрема, органи місцевого самоврядування регулюють тільки тарифи, які надаються підприємствами, що перебувають у спільній власності територіальних громад, представництво інтересів яких здійснює відповідна районна чи обласна ради, а також суб’єктами господарювання, що здійснюють управління (експлуатацію) цілісними майновими комплексами таких підприємств.
Тому кожному небайдужому об’єднанню громадян у регіонах пропонуємо насамперед з’ясувати форму власності та співвідношення часток у статутному капіталі товариств, які надають послуги з водо- та теплопостачання.
Якщо зазначена частка у власності належить органам місцевого самоврядування, вони перебувають у спільній власності або майнові комплекси підприємства передано в управління, тоді проблема формування тарифу належить до повноважень обраної Вами ради.
Якщо ж ні, то тарифи встановлюються НКРЕКП.
Отож, пропонуємо такий бланк вимоги на адресу секретарів місцевих рад та керівників державних адміністрацій:
